Kaasuilmiö leijailee häviön yllä

Puolueeton_tarkkailija

Aina kun Yhdysvaltain tukemat al Assadin kaatajat ovat häviöllä mediaan ilmestyy epäilyjä kaasuaseen käytöstä ja aina ne epäilyt jäävät epäilyjen asteelle.

Yhdysvallat vähentää joukkojaan Irakissa neljään tuhanteen. Syyriassa on noin kaksi tuhatta Yhdysvaltain sotilasta ja Turkin sota syyriassa on alussa.

179

8988

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • double-d

      Mitä tekee 2000 jenkkiä Syyriassa. Onko Trump julistanut sodan Syyrialle?

      • Ovat olleet siellä jo pari vuotta


      • lahjattomat_harjoottelee

        Siellä on YK:n alainen natojohtoinen kriisinhallintaoperaatio, Turkki myös sotaharjoittelee Syyrian harjoitusalueella.


      • Anonyymi

        Itse asiassa siellä on 200 jenkkiä pitämässä 25 000 rysäpöksyä herran nuhteessa.

        Putte lähettelee lisää Wagnereita vaikka Viivi kieltää.


    • Jenkkejä on joka paikassa missä soditaan, eivät ne opi?

      • RommelinTyhmyysKukkii

        Onneksi Venäjä sentään osaa pysyä poissa Syyriasta? He ovat oppineet:-D


      • pienet-navyblue-miehet
        RommelinTyhmyysKukkii kirjoitti:

        Onneksi Venäjä sentään osaa pysyä poissa Syyriasta? He ovat oppineet:-D

        Venäjä meni sinne neljä vuotta jenkkien jälkeen kutsuttuina. Jenkit ovat siellä kutsumaton vieraslaji.


      • RommelinTyhmyysKukkii kirjoitti:

        Onneksi Venäjä sentään osaa pysyä poissa Syyriasta? He ovat oppineet:-D

        Pitäisi tosiaan miettiä, toimiiko kutsuttuna taikka kutsumattomana...jenkkejä ei ole kutsuttu ja nytkin siellä on ainakin parituhatta sotilasta....mitä lie tekemässä...itsenäisessä ja suvereenissa maassa?


      • elätkö_eilisessä

        "Afganistanissa 1979-1989"

        Afganistanissa nyt ja hamaan tulevaisuuteen jo vuodesta 2001


      • elätkö_eilisessä kirjoitti:

        "Afganistanissa 1979-1989"

        Afganistanissa nyt ja hamaan tulevaisuuteen jo vuodesta 2001

        Kyllä koalitio tuolla afganistanissa on ihan kutsuttuna ja ymmärtääkseni YK:n mandaatilla ... joten, mikä oli pointtisi? ... muu kuin säälittävä yritys TROLLATA.

        IMHO.


      • Kutsuttuna tai ei, mutta sinne ei uskalla mennä....kuulemma kuolemanvaarassa jokainen?
        Siinä sinunne murikka faktaa, vaikka et tajua mitä fakta tarkoittaa?


      • Jatkan vielä ....

        15, Missäs päin Taivalkoskea olikaan niitä saksalaisten keskitysleirejä?
        16. Miksi kuvittelet, että palstalainen joka kykenee lukemaan Turun Sanomia ... NETISSÄ, asuisi Varsinaissuomessa ... oletko oikeasti noin stnan IDIOOTTI?.

        IMHO.


      • Wessis

        Eivät.


      • setr
        44.Div kirjoitti:

        Jatkan vielä ....

        15, Missäs päin Taivalkoskea olikaan niitä saksalaisten keskitysleirejä?
        16. Miksi kuvittelet, että palstalainen joka kykenee lukemaan Turun Sanomia ... NETISSÄ, asuisi Varsinaissuomessa ... oletko oikeasti noin stnan IDIOOTTI?.

        IMHO.

        Metsäkylässä, Ylinäljängästä pohjoiseen.


      • setr kirjoitti:

        Metsäkylässä, Ylinäljängästä pohjoiseen.

        Niin ... Tarkemmin Isossa Kummussa, Pää Kallen sedän l. Kummun Patruunan mailla. Tämä Isonkummun leiri oli myös Wehrmachtin rangaistusleiri.
        4 muuta Tappikosken alueella sijainnutta vankileiriä olivat: Inkeellä, Tervajoella, Korvualla ja Leinossa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Saksalaisten_vankileirit_Suomessa_1941–1945#Taivalkoski

        Tämä oli jo tiedossa ja kysymys oli tarkoitettu VALTAKUNNANVALEHTELIJALLE, jolta ei oikeaa vastausta saatu ... edes 3 päivän pähkäilyn jälkeen. Kertonee jotain palstan kusipään tietämyksestä ... .

        IMHO.


      • Palstalla sinun juttusi perustuu valheisiin, jo tuo nikkarisi todistaa sen puolesta....eihän sinulta saa kukaan koskaan mitään asiallista...niin miksi roikut täällä?
        Sinun läsäolosi täytyy perustua sille että solvaat ja osallistut muilla nikkareilla keskusteluun....aina tarpeen mukaan?
        Mitä järkeä siinä on....en tiedä mutta mitä järkeä on roikkua palstalla tuolla meriitillä, eli virallisella nikkarillasi?
        Olisi kokonaan toinen juttu, jos edes joskus osallistuisit keskusteluihin tai edes asiallisiin mielipiteisiin?


      • No, jatkuvasti sinä väität että minut on useaan otteeseen heivattu suomi24:stä??
        Minun tietääkseni minua ei ole heivattu koskaan ja mistään...että varma vale jota olet julistanut isoilla huutokirjaimilla?
        Jos vielä väität vastaan, saat todistaa juttusi...pyydä vaikka ylläpitoa hätiin?


      • taas-valehtelet
        PureJenkki kirjoitti:

        No, jatkuvasti sinä väität että minut on useaan otteeseen heivattu suomi24:stä??
        Minun tietääkseni minua ei ole heivattu koskaan ja mistään...että varma vale jota olet julistanut isoilla huutokirjaimilla?
        Jos vielä väität vastaan, saat todistaa juttusi...pyydä vaikka ylläpitoa hätiin?

        Nimimerkeillä ERommel, PietariSuuri... joko muisti palaa?


      • taas-valehtelet kirjoitti:

        Nimimerkeillä ERommel, PietariSuuri... joko muisti palaa?

        Mitä siitä sitten, voin vaihtaa virallista nikkaria vaikka jokainen päivä?
        Mielestäni olen aina ollut tunnistettavissa, aivan sama mitä nikkaria käyttää, enkä edes yritä peitellä?


      • Kenet Herkko määritteli satudedäksi, joka pilasi 'lopukllisesti' Kallen 'lorsaamisellaan'?


      • Eli 44.Div oli harvinaisen helppo osoittaa valehtelijaksi ja se oli ainoastaan jäävuoren huippu.
        Mitään puolustusta ei voi olla ja jos toistamiseen syyllistyy valehteluun, valehtelee kaikissa asioissa jos se suinkin on mahdollista.


      • PureJenkki kirjoitti:

        Kenet Herkko määritteli satudedäksi, joka pilasi 'lopukllisesti' Kallen 'lorsaamisellaan'?

        Satusetä on hahmo Pää Kallen kirjoissa, tarkemmin Korpelan isäntä. Tyyppi, joka kertoili tarinoita loputtomiin ja muuurasi 3 viikkoa Kallen kotipaikalla uuden puolen uutta piisiä puulattian päälle, vetäen koko homman vituix. Piisi olisi pitänyt perustaa maapohjalle. Muistaakseni Hiltu-Jakki huomasi ja kertoi Pää Herkolle, minkä häverikin Satusetä sai aikaan.

        Että näin ... . Eikä tarvinnut edes katsoa kirjasta .....

        IMHO.


      • Ei puulattian päälle, vaan puupetin päälle...osoittaa että et ole lukenut Iijoki sarjan kirjoja?


      • Hullun kanssa ei viitsisi edes keskustella, kyllä ylläpitokin tämän kielenkäytön kestää?
        Sinä et ole tuskin edes avannut yhtä ainoaa Päätalon kirjaa, kun taas minulla on ne KAIKKI.

        PUULATTIAN PÄÄLLE...hekoheko...


      • PureJenkki kirjoitti:

        Hullun kanssa ei viitsisi edes keskustella, kyllä ylläpitokin tämän kielenkäytön kestää?
        Sinä et ole tuskin edes avannut yhtä ainoaa Päätalon kirjaa, kun taas minulla on ne KAIKKI.

        PUULATTIAN PÄÄLLE...hekoheko...

        Kaveri on kyllä totaalinen sekopää...


      • PureJenkki kirjoitti:

        Mitä siitä sitten, voin vaihtaa virallista nikkaria vaikka jokainen päivä?
        Mielestäni olen aina ollut tunnistettavissa, aivan sama mitä nikkaria käyttää, enkä edes yritä peitellä?

        "Mitä siitä sitten, voin vaihtaa virallista nikkaria vaikka jokainen päivä?"

        Ja juuri siksihän sinä epäilet, että muut, esimerkiksi minä olisin yhtä epärehellinen kuin sinä itse, aivan kuten vaimoaan itse pettävä mies on yleensä mustasukkainen vaimostaan.

        "Mielestäni olen aina ollut tunnistettavissa, aivan sama mitä nikkaria käyttää, enkä edes yritä peitellä?"

        Oletus toki on, että jokainen kirjoittaisi vain yhdellä rekisteröidyllä nimimerkillään. Mutta koska te trollit valehtelette työksenne Venäjän puolesta Suomea vastaan, tarvitset tietenkin useampia rekisteröityjäkin nimimerkkejä.


      • Nikkaria voi vaihtaa ja totesin asian ihan selvyyden vuoksi, koska yksi inttäjä jaksaa jauhaa vanhoista nikkareista loputtomiin?
        Mutta katsopa keskustelun tyyliä tuosta ylempää....noinko pitäisi aina vastailla suht. asialliseen huomautukseen?


      • Iittin_iitu
        44.Div kirjoitti:

        Satusetä on hahmo Pää Kallen kirjoissa, tarkemmin Korpelan isäntä. Tyyppi, joka kertoili tarinoita loputtomiin ja muuurasi 3 viikkoa Kallen kotipaikalla uuden puolen uutta piisiä puulattian päälle, vetäen koko homman vituix. Piisi olisi pitänyt perustaa maapohjalle. Muistaakseni Hiltu-Jakki huomasi ja kertoi Pää Herkolle, minkä häverikin Satusetä sai aikaan.

        Että näin ... . Eikä tarvinnut edes katsoa kirjasta .....

        IMHO.

        Juu juu, Kiannon Turjanlinna paloi kun kipenä pääsi lattialankkujen väliin. Oletus on, että jokainen kirjoittaisi vain yhdellä rekisteröidyllä nimimerkillään. Mutta koska te trollit valehtelette työksenne Natonn puolesta Suomea vastaan, tarvitset tietenkin useampia rekisteröityjäkin nimimerkkejä.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Mitä siitä sitten, voin vaihtaa virallista nikkaria vaikka jokainen päivä?"

        Ja juuri siksihän sinä epäilet, että muut, esimerkiksi minä olisin yhtä epärehellinen kuin sinä itse, aivan kuten vaimoaan itse pettävä mies on yleensä mustasukkainen vaimostaan.

        "Mielestäni olen aina ollut tunnistettavissa, aivan sama mitä nikkaria käyttää, enkä edes yritä peitellä?"

        Oletus toki on, että jokainen kirjoittaisi vain yhdellä rekisteröidyllä nimimerkillään. Mutta koska te trollit valehtelette työksenne Venäjän puolesta Suomea vastaan, tarvitset tietenkin useampia rekisteröityjäkin nimimerkkejä.

        #Oletus toki on, että jokainen kirjoittaisi vain yhdellä rekisteröidyllä nimimerkillään. Mutta koska te trollit valehtelette työksenne Venäjän puolesta Suomea vastaan, tarvitset tietenkin useampia rekisteröityjäkin nimimerkkejä. #
        Taas törkeä vale joka ei perustu mihinkään, kuten olen sanonut...olen ainoita jonka tunnistaa nikkarista huolimatta ja se on tarkoituskin.
        Paljastat itsesi molokki, sinuun ei luota kukaan jos sorrut asiattomuuksiin ilman syytä?


      • PureJenkki kirjoitti:

        #Oletus toki on, että jokainen kirjoittaisi vain yhdellä rekisteröidyllä nimimerkillään. Mutta koska te trollit valehtelette työksenne Venäjän puolesta Suomea vastaan, tarvitset tietenkin useampia rekisteröityjäkin nimimerkkejä. #
        Taas törkeä vale joka ei perustu mihinkään, kuten olen sanonut...olen ainoita jonka tunnistaa nikkarista huolimatta ja se on tarkoituskin.
        Paljastat itsesi molokki, sinuun ei luota kukaan jos sorrut asiattomuuksiin ilman syytä?

        "Taas törkeä vale joka ei perustu mihinkään, kuten olen sanonut..."

        Haha. Tarkoitat, että olet valehdellut, koska valheesi on jo osoitettu.

        "olen ainoita jonka tunnistaa nikkarista huolimatta ja se on tarkoituskin."

        Kaikki eivät tunnista ja sehän onkin tarkoituksesi usean nimimerkin käytölle.

        "Paljastat itsesi molokki, sinuun ei luota kukaan jos sorrut asiattomuuksiin ilman syytä?"

        Vaan enpä taaskaan sortunut: sinä käytät useaa nimimerkkiä, kuten olet jo tunnustanut, levittääksesi valheita Venäjän puolesta Suomea vastaan.


      • PureJenkki kirjoitti:

        Nikkaria voi vaihtaa ja totesin asian ihan selvyyden vuoksi, koska yksi inttäjä jaksaa jauhaa vanhoista nikkareista loputtomiin?
        Mutta katsopa keskustelun tyyliä tuosta ylempää....noinko pitäisi aina vastailla suht. asialliseen huomautukseen?

        "Nikkaria voi vaihtaa ja totesin asian ihan selvyyden vuoksi, koska yksi inttäjä jaksaa jauhaa vanhoista nikkareista loputtomiin?"

        Miksi ihmeessä rehellisen kirjoittajan tarvitsisi vaihtaa nimimerkkejään? Ei sellaiseen ole mitään syytä.

        "Mutta katsopa keskustelun tyyliä tuosta ylempää....noinko pitäisi aina vastailla suht. asialliseen huomautukseen?"

        Tutkiskele sinä vain omia tyylejäsi eri nimimerkeillä ennen kuin annat muille ohjeita.


      • PureJenkki kirjoitti:

        Eli 44.Div oli harvinaisen helppo osoittaa valehtelijaksi ja se oli ainoastaan jäävuoren huippu.
        Mitään puolustusta ei voi olla ja jos toistamiseen syyllistyy valehteluun, valehtelee kaikissa asioissa jos se suinkin on mahdollista.

        "Mitään puolustusta ei voi olla ja jos toistamiseen syyllistyy valehteluun, valehtelee kaikissa asioissa jos se suinkin on mahdollista. "

        Olet oikeassa tässä analyysissasi: Sinä valehtelet toistamiseen siitä mitä Nuland kertoi: hän kertoi tarjoamallasi videolla USA:n tukeneen Ukrainan hallituksia ja hallintoa sen demokratisoitumispyrkimyksissä NL:n hajoamisen jälkeen ja sinä valehtelet edelleen, että hän olisi muka sanonut USA:n tukeneen Ukrainan oppositiota.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Taas törkeä vale joka ei perustu mihinkään, kuten olen sanonut..."

        Haha. Tarkoitat, että olet valehdellut, koska valheesi on jo osoitettu.

        "olen ainoita jonka tunnistaa nikkarista huolimatta ja se on tarkoituskin."

        Kaikki eivät tunnista ja sehän onkin tarkoituksesi usean nimimerkin käytölle.

        "Paljastat itsesi molokki, sinuun ei luota kukaan jos sorrut asiattomuuksiin ilman syytä?"

        Vaan enpä taaskaan sortunut: sinä käytät useaa nimimerkkiä, kuten olet jo tunnustanut, levittääksesi valheita Venäjän puolesta Suomea vastaan.

        #Kaikki eivät tunnista ja sehän onkin tarkoituksesi usean nimimerkin käytölle.#
        Paitsi 'muutama muukin' käyttää täysin identtistä tyyliä palstalla....kuin sinä??
        Kukahan valehtelee ja rutkasti.....?


      • PureJenkki kirjoitti:

        #Kaikki eivät tunnista ja sehän onkin tarkoituksesi usean nimimerkin käytölle.#
        Paitsi 'muutama muukin' käyttää täysin identtistä tyyliä palstalla....kuin sinä??
        Kukahan valehtelee ja rutkasti.....?

        "Paitsi 'muutama muukin' käyttää täysin identtistä tyyliä palstalla....kuin sinä??"

        Älä yritä. Sinä et tunnista identtisiä tyylejä, kun luulit esim. minua ja Div.44:ää samaksi kirjoittajaksi, vaikka meidän tyylimme ovat taäysin erilaiset.

        "Kukahan valehtelee ja rutkasti.....?"

        Sinä. Mikä on jo monien kirjoittajien toimesta todistettu.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Paitsi 'muutama muukin' käyttää täysin identtistä tyyliä palstalla....kuin sinä??"

        Älä yritä. Sinä et tunnista identtisiä tyylejä, kun luulit esim. minua ja Div.44:ää samaksi kirjoittajaksi, vaikka meidän tyylimme ovat taäysin erilaiset.

        "Kukahan valehtelee ja rutkasti.....?"

        Sinä. Mikä on jo monien kirjoittajien toimesta todistettu.

        #Sinä. Mikä on jo monien kirjoittajien toimesta todistettu. #
        Sinä turvaudut nyt 'JerePunkin ja 44.Divin 'todisteluihin...ym muihin heidän tasollaan olevien...onko nyt ylevä olo?
        Sinä valehtelet asioita ja kiemurtelet loputtomiin....uskottavuutesi on mennyt ja sen sinä olet itse allekirjoittanut noilla pinnallisilla jutuillasi.


      • Koska viimeksi muurasit uunin PUULATTIALLE?


      • PureJenkki kirjoitti:

        Koska viimeksi muurasit uunin PUULATTIALLE?

        En ole muurari.
        En edelleenkään sorru amtöörimäisiin virheissin tekemisissäni ... .

        Mutta vastaappaas nyt noihin sulle esitettyhin kysymyksiin ....

        IMHO.


      • PureJenkki kirjoitti:

        #Sinä. Mikä on jo monien kirjoittajien toimesta todistettu. #
        Sinä turvaudut nyt 'JerePunkin ja 44.Divin 'todisteluihin...ym muihin heidän tasollaan olevien...onko nyt ylevä olo?
        Sinä valehtelet asioita ja kiemurtelet loputtomiin....uskottavuutesi on mennyt ja sen sinä olet itse allekirjoittanut noilla pinnallisilla jutuillasi.

        "Sinä turvaudut nyt 'JerePunkin ja 44.Divin 'todisteluihin...ym muihin heidän tasollaan olevien...onko nyt ylevä olo?"

        Taatusti ylevämpi kuin sinulla, koska nuohan ovat rehellisiä kirjoittajia. Sinähän taas valehtelet Venäjän puolesta Suomea vastaan ja tiedät sen.

        "Sinä valehtelet asioita ja kiemurtelet loputtomiin....uskottavuutesi on mennyt ja sen sinä olet itse allekirjoittanut noilla pinnallisilla jutuillasi."

        Miksi et sitten ole näyttänyt kirjoituksistaani yhtään valetta, niin kuin minä olen näyttänyt sinun kirjoituksistasi?


      • 44.Div kirjoitti:

        En ole muurari.
        En edelleenkään sorru amtöörimäisiin virheissin tekemisissäni ... .

        Mutta vastaappaas nyt noihin sulle esitettyhin kysymyksiin ....

        IMHO.

        Etkö, tiedätkö mikä ero on puulattialla ja puupedillä?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Sinä turvaudut nyt 'JerePunkin ja 44.Divin 'todisteluihin...ym muihin heidän tasollaan olevien...onko nyt ylevä olo?"

        Taatusti ylevämpi kuin sinulla, koska nuohan ovat rehellisiä kirjoittajia. Sinähän taas valehtelet Venäjän puolesta Suomea vastaan ja tiedät sen.

        "Sinä valehtelet asioita ja kiemurtelet loputtomiin....uskottavuutesi on mennyt ja sen sinä olet itse allekirjoittanut noilla pinnallisilla jutuillasi."

        Miksi et sitten ole näyttänyt kirjoituksistaani yhtään valetta, niin kuin minä olen näyttänyt sinun kirjoituksistasi?

        #Miksi et sitten ole näyttänyt kirjoituksistaani yhtään valetta, niin kuin minä olen näyttänyt sinun kirjoituksistasi? #
        Mitä sinä olet näyttänyt....lainaat toisen mielipiteen ja sanot sitä valheeksi, sitten annat oman vastineesi ja sanot sitä totuudeksi...näin se pääsääntöisesti menee?
        Ei onnistu ja kun sinulla ei ole mistään asiasta perusteluja...tankkaat vain samoja lauseita viikosta viikkoon kuin robotti.


      • 44.Div kirjoitti:

        En ole muurari.
        En edelleenkään sorru amtöörimäisiin virheissin tekemisissäni ... .

        Mutta vastaappaas nyt noihin sulle esitettyhin kysymyksiin ....

        IMHO.

        Koetahan käyttäytyä palstalla.


      • PureJenkki kirjoitti:

        Etkö, tiedätkö mikä ero on puulattialla ja puupedillä?

        Tiedätkö SINÄ mikä on puupalttoo?. ;-)


      • PureJenkki kirjoitti:

        Koetahan käyttäytyä palstalla.

        Sitä samaa ... tuleva ratapenkantäyte. Vielä me tavataan ... ;-)

        IMHO.


      • Koetapa vaan..olen sitä monesti ehdottanut...mutta mitä siitä kostuu jos tuollaisen peittoaa?
        Joopa, mutta ainakin tiedät mikä ero on puulattialla ja puupedillä....meniköhän sekään perille?


      • 44.Div kirjoitti:

        En ole muurari.
        En edelleenkään sorru amtöörimäisiin virheissin tekemisissäni ... .

        Mutta vastaappaas nyt noihin sulle esitettyhin kysymyksiin ....

        IMHO.

        #Mutta vastaappaas nyt noihin sulle esitettyhin kysymyksiin ....

        IMHO. #

        Mihin kysymyksiin?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Sinä turvaudut nyt 'JerePunkin ja 44.Divin 'todisteluihin...ym muihin heidän tasollaan olevien...onko nyt ylevä olo?"

        Taatusti ylevämpi kuin sinulla, koska nuohan ovat rehellisiä kirjoittajia. Sinähän taas valehtelet Venäjän puolesta Suomea vastaan ja tiedät sen.

        "Sinä valehtelet asioita ja kiemurtelet loputtomiin....uskottavuutesi on mennyt ja sen sinä olet itse allekirjoittanut noilla pinnallisilla jutuillasi."

        Miksi et sitten ole näyttänyt kirjoituksistaani yhtään valetta, niin kuin minä olen näyttänyt sinun kirjoituksistasi?

        #Taatusti ylevämpi kuin sinulla, koska nuohan ovat rehellisiä kirjoittajia. Sinähän taas valehtelet Venäjän puolesta Suomea vastaan ja tiedät sen.#
        Kaikkein rivosuisimpia herjaajia siis puolustat, sellaisia joilla ei tähän mennessä ole ollut asian tynkää ollenkaan...pelkästään herjaus ja huutaminen?
        Hyvä kun sanoit tuon, vahvistuu käsitys sinun tarkoituisperistäsi....elikkä olet miltei samalla tasolla.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Paitsi 'muutama muukin' käyttää täysin identtistä tyyliä palstalla....kuin sinä??"

        Älä yritä. Sinä et tunnista identtisiä tyylejä, kun luulit esim. minua ja Div.44:ää samaksi kirjoittajaksi, vaikka meidän tyylimme ovat taäysin erilaiset.

        "Kukahan valehtelee ja rutkasti.....?"

        Sinä. Mikä on jo monien kirjoittajien toimesta todistettu.

        #Älä yritä. Sinä et tunnista identtisiä tyylejä, kun luulit esim. minua ja Div.44:ää samaksi kirjoittajaksi, vaikka meidän tyylimme ovat taäysin erilaiset. #
        Kysymys ei suinkaan ole yksin tyylistä, se olisikin liian helppoa?


      • PureJenkki kirjoitti:

        #Miksi et sitten ole näyttänyt kirjoituksistaani yhtään valetta, niin kuin minä olen näyttänyt sinun kirjoituksistasi? #
        Mitä sinä olet näyttänyt....lainaat toisen mielipiteen ja sanot sitä valheeksi, sitten annat oman vastineesi ja sanot sitä totuudeksi...näin se pääsääntöisesti menee?
        Ei onnistu ja kun sinulla ei ole mistään asiasta perusteluja...tankkaat vain samoja lauseita viikosta viikkoon kuin robotti.

        "Mitä sinä olet näyttänyt...."

        Lukuisia valheitasi. Otetaan esimerkki: Sinä valehtelit, että Victoria Nuland kertoisi tarjoamallasi videolla, että USA tuki Ukrainan oppositiota 5 miljardilla dollarilla. Minä katsoin tuon videon ja siinä hän kertoo oikeasti, että USA tuki Ukrainan hallituksia ja hallintoa niiden demokratisoitumispyrkimyksissä Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen 5 miljardilla dollarilla. Kuten jokainen englanninkielen taitoinen voi aivan itse tarkastaa tuosta videosta. Ja kun kerroin sinulle tämän, sinä jatkoit inttämistä, että hän siinä sanoisi USA:n tukeneen Ukrainan oppositiota 5 miljardilla dollarilla. Jatkoit tuota valehtelua, koska kyseessä on laajalle levinnyt venäläinen propagandavale etkä halua sitä tunnustaa valheeksi. Ja kuten itse kirjoitat.

        "Mitään puolustusta ei voi olla ja jos toistamiseen syyllistyy valehteluun, valehtelee kaikissa asioissa jos se suinkin on mahdollista."

        Sinä itse olet siis toistamiseen syyllistynyt valehteluun ja valehtelet kaikissa mahdollisissa asioissa. Valehtelet Venäjän puolesta Suomea vastaan.

        "lainaat toisen mielipiteen ja sanot sitä valheeksi, sitten annat oman vastineesi ja sanot sitä totuudeksi...näin se pääsääntöisesti menee?"

        Ei mene: minä annan lähteet syytöksilleni. Aivan kuten tässä tapauksessa kehotan kaikkia itse katsomaan tuon videon, jotta kaikki näkevät kuinka sinä valehtelet.

        "Ei onnistu ja kun sinulla ei ole mistään asiasta perusteluja...tankkaat vain samoja lauseita viikosta viikkoon kuin robotti."

        Sinun syytöksesi ovat mielettömiä ja turhia, koska sinä itse olet jäänyt kiinni lukuisista valheistasi.


      • PureJenkki kirjoitti:

        #Taatusti ylevämpi kuin sinulla, koska nuohan ovat rehellisiä kirjoittajia. Sinähän taas valehtelet Venäjän puolesta Suomea vastaan ja tiedät sen.#
        Kaikkein rivosuisimpia herjaajia siis puolustat, sellaisia joilla ei tähän mennessä ole ollut asian tynkää ollenkaan...pelkästään herjaus ja huutaminen?
        Hyvä kun sanoit tuon, vahvistuu käsitys sinun tarkoituisperistäsi....elikkä olet miltei samalla tasolla.

        "Kaikkein rivosuisimpia herjaajia siis puolustat, sellaisia joilla ei tähän mennessä ole ollut asian tynkää ollenkaan...pelkästään herjaus ja huutaminen?
        Hyvä kun sanoit tuon, vahvistuu käsitys sinun tarkoituisperistäsi....elikkä olet miltei samalla tasolla."

        Vaikka en itse pidäkään herjauksista, niin kyseiset kirjoittjat ovat kuitenkin isänmaallisia rehellisiä Suomen puolustajia, toisin kuin sinä, joka valehtelet Venäjän puolesta Suomea vastaan esiintyen suomalaisena. Etkä sinäkään ole jättänyt herjauksia esittämättä.


      • PureJenkki kirjoitti:

        #Älä yritä. Sinä et tunnista identtisiä tyylejä, kun luulit esim. minua ja Div.44:ää samaksi kirjoittajaksi, vaikka meidän tyylimme ovat taäysin erilaiset. #
        Kysymys ei suinkaan ole yksin tyylistä, se olisikin liian helppoa?

        "Kysymys ei suinkaan ole yksin tyylistä, se olisikin liian helppoa?"

        Olet jo sekaisin omissa valheissasi: Tuossa juuri syytit, että minä muka kirjoittelen eri nimimerkeillä, joista kuitenkin muka tunnistat minut tyylistä ja nyt sitten kerrot, että tyylillä ei olekaan merkitystä. Sellaista on valehtelijan elämä.


      • Älä taas selitä...jos kaveri komppaa pahimpia huutajia ja herjojen kylvääjiä, paljastaa siinä itsestään jotain oleellista.


      • rommeliapukkaa
        PureJenkki kirjoitti:

        Älä taas selitä...jos kaveri komppaa pahimpia huutajia ja herjojen kylvääjiä, paljastaa siinä itsestään jotain oleellista.

        Luuserista ei ollut vastaamaan. Kuten aina.


      • pienet-navyblue-miehet kirjoitti:

        Venäjä meni sinne neljä vuotta jenkkien jälkeen kutsuttuina. Jenkit ovat siellä kutsumaton vieraslaji.

        Ryssä oli / on edelleen kutsumaton vieraslaji ...

        -Suomessa 30.11.1939 - 1956 mm. Porkkalassa
        - Euroopassa 1944 ->
        - Afganistanissa 1979-1989
        - Georgiassa 1991-1992
        - Krimillä ja Itäukrainassa 2014- >

        Se on FAK-TA!.

        IMHO.


      • Donald_Dollar
        RommelinTyhmyysKukkii kirjoitti:

        Onneksi Venäjä sentään osaa pysyä poissa Syyriasta? He ovat oppineet:-D

        Venäjä on saanut rauhotettua Syyriaa jo siinä määrin, että natoturkille tuli hätä mennä sotkemaan asioita.

        PS, ihme, että YLE kertoi humanitäärisistä epäkohdista Pohjois_Syyriaasa, jossa Turkin hyökäys murjoo kurdeja.


      • valkyyri
        PureJenkki kirjoitti:

        Pitäisi tosiaan miettiä, toimiiko kutsuttuna taikka kutsumattomana...jenkkejä ei ole kutsuttu ja nytkin siellä on ainakin parituhatta sotilasta....mitä lie tekemässä...itsenäisessä ja suvereenissa maassa?

        YK:kin voisi katsoa peiliin Jemenin nälkäongelmassa. YK:n pitäisi julkaista vuosineljänneksittäin, mitä joukkoja on missäkin maassa ja paljonko ihmisiä kuolee sodissa.

        On vain hiljaisuus.


      • Anonyymi
        44.Div kirjoitti:

        Kyllä koalitio tuolla afganistanissa on ihan kutsuttuna ja ymmärtääkseni YK:n mandaatilla ... joten, mikä oli pointtisi? ... muu kuin säälittävä yritys TROLLATA.

        IMHO.

        Onko se kutsu voimassa maailman tappiin. Yhdysvallathan siellä neuvottelee Talebanin kansssa jostakin.


      • Anonyymi
        44.Div kirjoitti:

        Jatkan vielä ....

        15, Missäs päin Taivalkoskea olikaan niitä saksalaisten keskitysleirejä?
        16. Miksi kuvittelet, että palstalainen joka kykenee lukemaan Turun Sanomia ... NETISSÄ, asuisi Varsinaissuomessa ... oletko oikeasti noin stnan IDIOOTTI?.

        IMHO.

        No se hirttomänty on ainakin Metsäkylän entisen koulun vieressä.


    • Hjkko

      Turkkilaisetkin sanovat nyt myös kurdien käyttävän khloriini-iskuja joukkojaan vastaan.

      • klooria_hallelujaa

        Turkki onkin natomaa. Halpa sota halvat selitykset.


      • jbköo
        klooria_hallelujaa kirjoitti:

        Turkki onkin natomaa. Halpa sota halvat selitykset.

        Niin mutta jenkit on tukeneet kurdijoukkoja ja nyt niiden sanotaan käyttäneen taistelukaasuja. Turkki ilmeisesti odottaa loogista kansainvälistä tuomiota tälläisestä ja sympatioita itselleen. Turkkilaiset eivät ehkä ymmärrä ettei säännöt ole kaikille samat ja että se millä toisia tuomitaan ei pädekään toisilla.


    • Trumpin_kemian_aseet

      Jenkkien AGENT ORANGE joukot ovat Syyriassa sattumalta kun kemialliset aseet otetaan käyttöön?

      Samoin oli Vietnamissa. Jenkkien AGENT ORANGE joukot olivat paikalla kun Vietnam myrkytettiin. Maa on vieläkin siellä myrkyllistä ja dioksiinit vammauttavat ja tappavat ihmisiä.

      • uhkaava-ultimatum

        Jenkit olettaa, että kaikki muutkin käyttää rumia temppuja.


    • AmericaFirst

      Natoa fanittava IS uutisoi jenkkien toimia Syyriassa jenkkien ylimaallista voimaa salaa ihaillen: "Pommit osuivat 500 metrin päähän amerikkalaisista Syyriassa – USA vastasi tappavalla voimalla"
      Jenkit sotii Syyriassa ja IS luulee, että vain heidän pomminsa ovat tappavia.

    • kaasu_ja_öljy

      Syyriassa on tapettu yli puoli miljoonaa ihmistä, ja 3-4 miljoonaa ajettu maanpakoon osa Suomeen asti. Näiden tekojen kiistaton pääarkkitehti on CIA somevetoisesti toteutettuine arabikevätlevottomuuksineen. Nyt on alkanut taistelu Syyrian jakamisesta, jossa osapuolina ovat Turkki, Yhdysvallat ja kurdit liittolaisineen. Sotarikoksia ja murhia on joka puolella. Suomalaisten kannattaisi pysyä koko sotkusta erossa propagandoimatta kenekään puolesta tai ketään vastaan.

      • Alkuperäinen suunnitelma oli hajoittaa Syyria ja jenkit näemmä vieläkin sitä halajavat ja mitä tekee Turkki?
        Suurin epävarmuustekijä alueella on jenkit, joiden touhuista edes Trump ei ole ajan tasalla....CIA on toiminut ennenkin omapäisesti, joten nyt toteutuu Obaman aikuisia raakoja leikkejä?


      • MikäItätrollejaVaivaa
        PureJenkki kirjoitti:

        Alkuperäinen suunnitelma oli hajoittaa Syyria ja jenkit näemmä vieläkin sitä halajavat ja mitä tekee Turkki?
        Suurin epävarmuustekijä alueella on jenkit, joiden touhuista edes Trump ei ole ajan tasalla....CIA on toiminut ennenkin omapäisesti, joten nyt toteutuu Obaman aikuisia raakoja leikkejä?

        Naurettavaa itätrollilta on tarkoituksellisesti unohtaa, että eniten siviilejä on tappanut Syyriassa al Assadin joukot ja venäläiset pommittajat. Ja mikä järkyttävintä nuo siviilit ovat olleet nimenomaan pommitusten ja kaasutusten pääkohteina.

        Vaikea on rauhoittaa Syyriaa ainakaan niin kauan kun tuo verinen diktaattori saa jatkaa oman kansansa murhaamista. Ja valkassa hän pysyy vain ja ainoastaan Venäjän massiivisen tuen ansiosta. Venäjä ei tunnu ymmärtävän, että tuonkaltaiset diktaattorit kaatuvat aina ennenpitkää. Näin on aina tapahtunut kaikkialla ja myös Lähi-Idässä.


      • Faktoja kehiin murikka, ei se pommittaminen pelkillä valheilla muutu todeksi vaikka sitä osaltasi yrität?


    • fiasko_sellainen

      Häviön alla jenkit käyvät yhä röyhke-ämmiksi.

    • omamalkakummallakin

      Samalla suomalaismediasta on tullut klikkailumedia, jossa toimittajat pukee mielipiteitään kommenteiksi ja analyyseiksi. Yhtään kaasukeissiä ei ole näytetty toteen vedenpitävästi.
      On vain aihetodistelua ja vedätystä, tyyliin on syytä epäillä.

    • souiy

      Ja kurdisotilaat budjaavat vapautetussa Aleppossa.

    • suvereeni_valtio

      Syyrian tilanne syheröityy. Ukrainalaisia palkkasotilaita kuoli Yhdysvaltain ilmaiskussa.

      • VenäläisiäOlivat

        Kylläpä nuo palkkasotilaat taisivatkin olla lähes kaikki venäläisiä. Ehkä jokunen ukrainalainenkin. Joka tapauksessa he olivat venäläisen turvayhtiön Wagnerin palveluksessa jolta al Assad on ostanut palkkasotilaspalveluja.

        Venäjällä ei ollut mitään protestoitavaa, kun USA ilmoitti heille aikovansa iskeä noita vastaan sen jälkeen kun nämä hyökkäsivät USAn tukemia al Assadin vastaisia vapaustaistelijoita vastaan. Totesivat vain, ettei heidän joukkojaan ole tuolla, joten antaa mennä vaan. Heidän vastuullaan on vain Venäjän valtion sotilaat. Sotilailla kaikkialla on pragmaattinen ote työhönsä.


      • Taisteluraportit

        Syyrian sisällissota alkoi, kun ääri-islamistien kanssa liittoutuneet ja USA:n ja Persianlahden öljymaiden tukemat ”kapinalliset” yrittivät kaataa Bashar al-Assadin hallituksen.
        Länsimaat ja Israel ovat tukeneet ääri-islamisteja järjestelmällisesti Syyriassa ja ovat käyttäneet myös ääri-islamisteja ja ”terrorisminvastaista sotaa” tekosyynä Syyrian miehittämiseen.
        ”Terrorisminvastaisen sodan” tavoitteena on kylvää kaaosta ja väkivaltaa Syyriaan.
        Amerikan johtama koaltio on terrorisoinut Syyriaa 2014 syyskuusta lähtien ja surmannut kymmeniätuhansia siviileitä paitsi Syyriassa myös Irakissa.
        Hyväuskoiset ”kunnon kansalaiset” on jälleen höynäytetty hokemaan al-Qaidaa tukevan murhanhimoisen eliitin valheita.

        Suomen valtamedia ei uutisoinut lainkaan Hillary Clintonin Goldman Sachs –puheesta, jossa hän vaati lentokieltoaluetta Syyriaan silläkin uhalla, että ”suuri määrä siviilejä tulisi kuolemaan”? Vastaus on selvä: eliitin ja median mielestä siviilien hengellä on väliä vain silloin, kun niitä voi käyttää poliittisena keppihevosena.

        Kun Wikileaks paljasti, että Yhdysvallat on suunnitellut Syyrian vallankaappausta ja uskonnollisten ristiriitojen lietsomista jo vähintään 10 vuotta, suomalainen lehdistö pysyi vaiti. Tieto olisi nimittäin romuttanut eliitin valheellisen tarinan, jonka mukaan sisällissota on Assadin syytä.

        Syyrian kansanarmeija on osoittanut koko maailmalle täyden voimansa vapauttamalla yli 90 prosenttia maan alueesta USA:n ja Persianlahden valtioiden rahoittamien ja aseistamien Nustra Front alias Al-Qaida terroristien orjuudesta Tämä voitto ei ole vain sotilaallinen voitto. Se on samalla voitto USA:n ja Gulf maiden harjoittamasta valtioterrorismista.
        Syyrian armeija voitto on antanut kuolettavan iskun vuosia jatkuneelle länsimedian vihakampanjalle,taloudellisille pakotteille ja humanismin nimissä aseita ja rahoitusta terroristeille toimittaneille kansalaisjärjestöille.


      • Nato-murikan olisi syytä lukea ylläoleva ja tarkkaan, jospa jotain oppisi?


      • Asinus asinum fricat ........


      • Anonyymi
        44.Div kirjoitti:

        Asinus asinum fricat ........

        Aasi aasia vapaa kissa.


    • näin-ikkään

      Neuvostoliitto käytti taistelukaasuja sotiessaan Afganistanissa vuodesta 1979 alkaen.

    • ikään_kuin

      "Neuvostoliitto käytti taistelukaasuja sotiessaan Afganistanissa vuodesta 1979 alkaen."

      Ja Nato Syyriassa tänään, eikä loppua ole näkyvissä.

      • IkäänTyhmäTiltu

        Nato ei edes ole Syyriassa!

        USA yksin ei ole = Nato.

        Kaasua käytti Assadin joukot ja pudottivat sitä helikopterista!


    • ikuinen_valittaja

      Irakilaisista tuomioista voi valittaa:

      "Irakilainen tuomioistuin on tuominnut turkkilaisnaisen kuolemaan Isisiin liittymisestä.
      Nainen tuomittiin kuolemaan hirttämällä, bagdadilaisen rikostuomioistuimen tiedottaja kertoo.
      Myös kymmenen muuta eri kansallisuuksia edustavaa naista tuomittiin terrorrismista elinikäisiin vankeusrangaistuksiin.
      Tuomioistuimen mukaan kaikista tuomioista voi valittaa."

      • juna-män-justiin

        Valittaisin siitä kuolemantuomiostani.


    • tarkoitushakuisuutta

      Ylen radiouutiset 20.2. klo 16 heitti taas tuhkaa päälleen ja ruoski omaatuntoamme, kun Syyrian lapset saa kärsiä viimeisten kapinallisten motittamisessa Damaskoksen lähellä Ghoutassa. Raqqan ja Mosulin pommitus ei ollut ongelma Ylelle, vaikka samalla tavalla nekin otettiin terroristeilta.

    • kumpi_voittaa

      Kapinalliset ovat jo niin epätoivoisia, että ovat ottaneet valkoiset kypärät naftaliinista.

    • tyystin

      "Aina kun Yhdysvaltain tukemat al Assadin kaatajat ovat häviöllä mediaan ilmestyy..."HRW-Syyria.
      Se on varma merkki jenkkien tukemien kapinallisten epätoivosta.

    • WWW-III

      Nämä ns. Itäisen Ghoutan kapinalliset koostuvat pääosin Saudi-Arabian tukemasta ja Islamistirintamaan kuuluvasta Jaysh al-Islam –ryhmittymästä. Se on aiemmin syyllistynyt kaasuiskuun Aleppon kurdeja vastaan. Käytetty kloorikaasu ei sellaisenaan ole kielettyä, mutta käyttö taistelukaasuna on. Ryhmittymä on myös syyllistynyt ihmiskilpien käyttöön.

      Muita merkittäviä kapinallisryhmittymiä ovat Qatarin tukema Al-Rahman legioona sekä Qatarin ja Turkin tukema Tahrir al-Sham –ryhmittymä. Edellinen on osa maltillisempaa Syyrian Vapaa Armeija (FSA). Jälkimmäisellä on puolestaan juuret Syyrian al-Qaiadassa ja syyllistyi vuosi sitten Damaskoksen pommi-iskuun, jonka uhriluku nousi 120 pintaan.

      Aikamoisia velikultia siis. Ulkovallat käytännössä rahoittavat ja aseistavat ketä vaan, jotta al-Assadin hallinnon voimavarat saadan kulutettua ja voimistuminen pidettyä aisoissa.

      • #Aikamoisia velikultia siis. Ulkovallat käytännössä rahoittavat ja aseistavat ketä vaan, jotta al-Assadin hallinnon voimavarat saadan kulutettua ja voimistuminen pidettyä aisoissa. #
        Näin se menee ja verenvuodatus jatkuu....Assadin hallito oli määrässä kaataa ja maa jakaa osiin...niin luonnonvarojen ryöstön lisäksi Israelilta poistuisi yksi vihollinen?
        Ja eiköhän se Iran ole ollut jo kiikarissa?


    • dildon_dilemma

      Hesari keksii keinoja loihtia Ghouta uutisia:
      ”Ihminen lakkaa piittaamasta elämästään” – valokuvaaja Abdulmonam Eassa kertoo HS:lle, miten Itä-Ghoutan pommisateessa oppii elämään
      Syyrian hallinnon iskut runnovat taloja, sairaaloita ja kauppoja Itä-Ghoutan kapinallisalueella. Vain muutamassa päivässä sadat ovat kuolleet ja vielä useammat haavoittuneet. Valokuvaaja Abdulmonam Eassa ja Punaisen ristin avustustyöntekijä Päivi Hurttia kertovat, miltä tilanne heidän silmissään näyttää.

      Minne se Niklan Meltio hävisi, hänhän voisi kuvata kurdien ahdinkoa turkkilaisten infernaalisen hyökkäyksen jaloissa.

    • komisario_Palmu

      Itä-Ghouta on se paikka, jossa taistelukaasuja aina silloin tällöin väitetään käytetyn. Nyt on ilmestynyt aivan uusi salaliittoteoria, jossa Pohjois-Korea on koplattu Syyriassa väitettyihin kaasuiskuihin.

      Asiasta kertovat amerikkalaismediat, kuten uutiskanava CNN ja sanomalehti The New York Times.

      Porukat siellä New Yorkissa saavat kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Jos lehtijutussa ilmoitetaan asian sisältö ja se, ettei asiaa koskaan julkaista, niin juttu haiskahtaa sylttytehtaalle.
      Hesarissa on otsikko: "YK:n julkaisematon raportti: Pohjois-Korea on toimittanut Syyriaan tarvikkeita kemiallisiin aseisiin" ja jutun kuvassa on teksti: Savupilvi kohosi Syyrian Itä-Ghoutassa tiistaina. Ilmaiskut ja kranaattituli jatkuivat määrätystä tulitauosta huolimatta. Lukijan tehtäväksi annetaan näiden kahden asian yhdistäminen mielessään.

      Kyllähän tämän nyt pitäisi tyhmemmänkin lukijan ymmärtää.

      • Kuinka tyhmänä ne ihmisiä ja kansoja pitävät....todellakin.... Pohjois-Korea toimittanut teknologiaa yms tarvittavaa insinööriosaamista ja tätä tarjoillaan faktana????


      • Itä-Ghouta

        Kansainvälisten suhteiden professori Stephen Walt on julkaissut valtavirtaisessa Foreign Policy –lehdessä artikkelin ”The Great Myth About U.S. Intervention in Syria”, jossa Syyrian tilannetta verrataan muihin lähihistorian kriiseihin. Walt on tyrmistynyt siitä, että vallankaappausta vaativat sotahaukat kehtaavat väittää, että Syyriassa oltaisiin toteuttamassa viime vuosikymmenten verisintä ihmisoikeusloukkausta.

        Syyttämällä Assadia toisen maailmansodan jälkeisen ajan törkeimmistä sotarikoksista pyrkivä länsimaat oikeuttamaan terroristioperaatiot Syyrian hallitusta vastaan. Aivan samalla tavalla Saddam Husseinia ja Muammar Gaddafia kutsuttiin ”uudeksi Hitleriksi”, kun heidän murhaamistaan alettiin valmistella.

        Walt romuttaa valtamedian valheet vertaamalla Syyrian tilannetta kriiseihin, joihin Amerikka, Eurooppa ja Israel eivät ole viitsineet puuttua.

        Lehdet ja televisio olivat,kuten nyt Itä-Ghoutassa, täynnä dramaattista kuvastoa Aleppon raunioista ja hätää kärsivistä lapsista. Valtamedian mukaan syyrialaispresidentti Bashar al-Assad on syyllinen teurastukseen, eikä hänellä ole oikeutta taistella vallankaappausta havittelevia ääri-islamistiterroristeja vastaan.

        Ilta-Sanomat,Iltalehti ja muut suomalaisjulkaisut aina Yleisradiota myöten kuvittavat nykyään Syyria-uutisensa lähes aina niin sanotun Valkoiset kypärät –järjestön (viralliselta nimeltään Syyrian siviilipuolustus, Syrian Civil Defence) PR-toimiston potreteilla. Näin tehdessään valtamedia tukee järjestelmällisesti ääri-islamististen terroristijärjestöjen toimintaa.

        Valkoiset kypärät on paljastettu useaan otteeseen al-Qaidan (nykyään Jabhat Fath as-Sham) yhteistyöjärjestöksi, jonka jäseniä on syyllistynyt terroristisiin murhiin. Valkoiset kypärät toimii Syyriassa ääri-islamistien miehittämillä alueilla jihadistien ystävällisenä julkisivuna ja propagandatoimistona.

        Valtamedia ei uutisoi koskaan Valkoisten kypärien al-Qaida-yhteyksistä, koska silloin julkiseen keskusteluun nousisi väkisin myös Israelin ja Yhdysvaltojen johtaman länsiliittouman tuki syyrialaisille terroristeille. Kaikki Amerikan ja Israelin sotilaallinen toimintahan Lähi-idässä oikeutetaan edelleen ”terrorismin vastaisen sodan” tekosyyllä.

        Valtamedia tukee Syriassa riehuvien terroristien toimintaa sensuroimalla yleisöltä tiedot Israelin ja Amerikan yhteistyöstä ääri-islamistiterroristien kanssa. Kun lehdistö kirjoittaa Syyrian kriisistä, ei Israelin roolia mainita sanallakaan, vaan kansalaisia johdetaan harhaan väittämällä, että kyse on ”Venäjän ja länsimaiden välisestä valtataistelusta.


      • Oikeutusta Damaskuksen pommittamiseen haetaan kuumeisesti, pitää nyt muistaa että alkuperäinen suunnitelma on edelleen täyttämättä.


      • nemoresh
        Itä-Ghouta kirjoitti:

        Kansainvälisten suhteiden professori Stephen Walt on julkaissut valtavirtaisessa Foreign Policy –lehdessä artikkelin ”The Great Myth About U.S. Intervention in Syria”, jossa Syyrian tilannetta verrataan muihin lähihistorian kriiseihin. Walt on tyrmistynyt siitä, että vallankaappausta vaativat sotahaukat kehtaavat väittää, että Syyriassa oltaisiin toteuttamassa viime vuosikymmenten verisintä ihmisoikeusloukkausta.

        Syyttämällä Assadia toisen maailmansodan jälkeisen ajan törkeimmistä sotarikoksista pyrkivä länsimaat oikeuttamaan terroristioperaatiot Syyrian hallitusta vastaan. Aivan samalla tavalla Saddam Husseinia ja Muammar Gaddafia kutsuttiin ”uudeksi Hitleriksi”, kun heidän murhaamistaan alettiin valmistella.

        Walt romuttaa valtamedian valheet vertaamalla Syyrian tilannetta kriiseihin, joihin Amerikka, Eurooppa ja Israel eivät ole viitsineet puuttua.

        Lehdet ja televisio olivat,kuten nyt Itä-Ghoutassa, täynnä dramaattista kuvastoa Aleppon raunioista ja hätää kärsivistä lapsista. Valtamedian mukaan syyrialaispresidentti Bashar al-Assad on syyllinen teurastukseen, eikä hänellä ole oikeutta taistella vallankaappausta havittelevia ääri-islamistiterroristeja vastaan.

        Ilta-Sanomat,Iltalehti ja muut suomalaisjulkaisut aina Yleisradiota myöten kuvittavat nykyään Syyria-uutisensa lähes aina niin sanotun Valkoiset kypärät –järjestön (viralliselta nimeltään Syyrian siviilipuolustus, Syrian Civil Defence) PR-toimiston potreteilla. Näin tehdessään valtamedia tukee järjestelmällisesti ääri-islamististen terroristijärjestöjen toimintaa.

        Valkoiset kypärät on paljastettu useaan otteeseen al-Qaidan (nykyään Jabhat Fath as-Sham) yhteistyöjärjestöksi, jonka jäseniä on syyllistynyt terroristisiin murhiin. Valkoiset kypärät toimii Syyriassa ääri-islamistien miehittämillä alueilla jihadistien ystävällisenä julkisivuna ja propagandatoimistona.

        Valtamedia ei uutisoi koskaan Valkoisten kypärien al-Qaida-yhteyksistä, koska silloin julkiseen keskusteluun nousisi väkisin myös Israelin ja Yhdysvaltojen johtaman länsiliittouman tuki syyrialaisille terroristeille. Kaikki Amerikan ja Israelin sotilaallinen toimintahan Lähi-idässä oikeutetaan edelleen ”terrorismin vastaisen sodan” tekosyyllä.

        Valtamedia tukee Syriassa riehuvien terroristien toimintaa sensuroimalla yleisöltä tiedot Israelin ja Amerikan yhteistyöstä ääri-islamistiterroristien kanssa. Kun lehdistö kirjoittaa Syyrian kriisistä, ei Israelin roolia mainita sanallakaan, vaan kansalaisia johdetaan harhaan väittämällä, että kyse on ”Venäjän ja länsimaiden välisestä valtataistelusta.

        Propaganda ei taida auttaa terroristien tukijoita. Natotrollien pitäisi lähteä näppisten äärestä taistelemaan Vapaan Syyrian Armeijan kanssa Itä-Ghoutan koloihin.


    • invalidi_media

      Jos Hamas onnistuisi lähettämään raketteja Israelin pääkaupunkiin niin mikä mahtaisi olla vastaus Israelin puolelta? Toistaiseksi Hamaksen on onnistunut lähettää pieniä kotikutoisia paukkuja asumattomille alueille, mutta siitä on seurannut yleensä täysimittainen sota.

      Nyt lännen tukemat islamistit ampuvat raketteja ja krh-tulta Damaskokseen ja näitä islamisteja pitäisi nyt sitten suojella.
      Miksi islamisteja ei kuunneltu lainkaan YKssa kun USAn johdolla tuhottiin Mosul ja Raqqa?

      Onko kyse vain likaisesta politiikasta? Kenellä on oikeus tuhota terroristeja ja kenellä ei? Vastaukseksi ei kelpaa, että USAn johtama joukkio tappaa ainoastaan terroristeja. Heitä olisi sitten ollut Mosulissa 40 000. Raqqan siviiliuhrien määrä pidetään salassa, koska se olisi erittäin huonoa mainosta USAn johtamalle koalitiolle.

    • gjböeöpge

      Kuten ennustin toisaalla täällä, Syyrian kuviteltuja kemiallisia aseita käytetään jälleen kerran Syyrian vastaisessa propagandassa. Todisteena on tällä kertaa nimettömänä pysyttelevä lähde ja raportti, jota ei ole

    • rakkauden_rutistus

      Kovin on pahaenteisen hiljaista Syyriassa, jokohan kurdit ovat antaneet avokämmentä natojoukoille.

      • dshöhd

        Itä-Ghoutassa sanotaan siviilien muodostaneen asellisia kodinturvajoukkoja, jotka ovat tehneet hyökkäyksiä jihadistikapinallisia vastaan, jotta nämä avaisivat siviileille ulosmenotiet alueelta. Jihadistithan ampuivat kranaattikeskityksiä venäläisten avaamalle ulosmenotielle, josta on kai vain kaksi lasta päässyt läpiu tähän asti. Sama panttivankidraama toistuu siis kuin Alepposaakin.


      • Itä-Ghouta

        Terroristeja tukevat läntiset tiedotusvälineet eivät ole vielä oppineet, etteivät heidän raporttinsa, valheensa tai draamansa johda toivomaansa lopputulokseen. Syyrian armeijan vapausoperaatiot jatkuvat ja Syyrian sotilas vapauttaa paitsi Itä-Ghoutan niin kuin se vapautti Aleppon, niin se vapauttaa KAIKKI terroristien miehittämät alueet Syyriassa.

        Syyrian armeija valtasi perjantaina pahamaisen Jaysh Al-Islam terroristien yhden tärkeimmän sotilastukikohdan Itä-Ghoutassa 👏 🇸🇾️✌️.

        Lännen tukemat terroristit,jotka pitävät siviilejä panttivankeina,tullaan tuhoamaan; heidän kallonsa murskataan SAA:n panssareiten alle. US ja UN eivät kykene pelastamaan terroristejaan, kuten eivät kyenneet Itä-Aleppossa.

        SAA sends a video message to Ghouta terrorists.

        https://www.youtube.com/watch?v=ZfXTRmxoVHE


      • paljastuipahan_pahanen
        Itä-Ghouta kirjoitti:

        Terroristeja tukevat läntiset tiedotusvälineet eivät ole vielä oppineet, etteivät heidän raporttinsa, valheensa tai draamansa johda toivomaansa lopputulokseen. Syyrian armeijan vapausoperaatiot jatkuvat ja Syyrian sotilas vapauttaa paitsi Itä-Ghoutan niin kuin se vapautti Aleppon, niin se vapauttaa KAIKKI terroristien miehittämät alueet Syyriassa.

        Syyrian armeija valtasi perjantaina pahamaisen Jaysh Al-Islam terroristien yhden tärkeimmän sotilastukikohdan Itä-Ghoutassa 👏 🇸🇾️✌️.

        Lännen tukemat terroristit,jotka pitävät siviilejä panttivankeina,tullaan tuhoamaan; heidän kallonsa murskataan SAA:n panssareiten alle. US ja UN eivät kykene pelastamaan terroristejaan, kuten eivät kyenneet Itä-Aleppossa.

        SAA sends a video message to Ghouta terrorists.

        https://www.youtube.com/watch?v=ZfXTRmxoVHE

        2012 Yhdysvalloissa pidettiin ISISiä avoimesti strategisena voimana Assadin hallintoa vastaan. Näin luki jopa Helsingin sanomissa.
        Tuolloin USA aseisti ISISiä Saudien ja Qatarin avustuksella.
        Vuonna 2018 julkisuudessa ei paljoa puhuta, että USAn tavoite Syyriassa ei suinkaan ole rauha, vaan Assadin hallinnon kaataminen.


    • valkyynär

      Liikuttavaa seurata Hesarin otsikointia Itä-Ghoutan vapauttamisesta. Natomaa Turkki tappaa samaan aikaan surutta kurdeja Syyrian alueella, mutta se hätä ei kantaudu Sanomataloon saakka.

    • kuka-uskaltaa

      Lyönpä hatullisesta paskaa vetoa, että Ghouta on vapaa ennen kuin Sipilän hallitus - ja siniset siinä sivussa - kaatuvat.

    • juna-mänj-justiin

      Jenkkien SAM ohjukset ja muut asetoimitukset Ghoutan kapinallisille takkuilee. Tätä taistelua ei voiteta uhriutumalla mediassa tai riutumalla kellareissa ja käytävissä.

      YK voisi määrätä tulitauon kapinallisille, jolloin siviilit saataisiin turvaan.

    • ganawagaka

      Jokohan SOHR haistaa kloorin tuoksuisen tappion tulevan.
      Muuten, outoa, ettei konfliktissa ole kuollut yhtään terroristia eikö muuta islamistikapinallista.

    • jokatoiseenmiekkaan

      No niin tulihan se sieltä: HS-AFP "SYYRIASSA epäillään jälleen uutta kaasuiskua kemiallisilla aseilla, kertoo Syyrian sotatilannetta tarkkaileva SOHR-järjestö.

      Ainakin 60 ihmisen kerrotaan kärsineen hengitysvaikeuksista sen jälkeen, kun Damaskoksen lähellä olevaa Itä-Ghoutan kapinallisaluetta pommitettiin."

      Tämä on ihan tuttua juttua, kapinalliset yrittää saada ulkopuolisen maailman sympatiat puolelleen kaasuttamalla siviilejä, joiden joukossa lymyilevät.

      • ovatpas.ovelia

        Kylläpäs kapinalliset ovat ovelia. Lavastavat kaasuiskun lentämällä Syyrian armeijan helikoptereilla ja pudottavat niistä kaasupommeja. Venäläiset tai Syyrian armeija eivät hoksaa mitään.


      • Humanitäärinen apu pysähtyi terroristien tulitukseen, mutta sitä valtamedia ei maininnut ollenkaan. Ainoastaan se että ei päästetty alueelle....mielikuva siviilien pommittamisista mikä on järkyttävää valehtelua.
        Totuus mitä ei juurikaan mainita on se, että terroristit pitävät pakolla elävät ihmiskilvet loppuun asti, ketkä ovat ohjeistamassa näitä ihmishirviöitä?
        Tulitaukoa vaadittiin siksi että saataisiin asetäydennyksiä perille.....harva asia on sitä miltä se näyttää.


    • Upseerismies

      Itä-Ghoutan menettämistä jaksetaan itkeä täällä, mutta paljon suurempi Jemenin tragedia paljastuu epäsuorasti muita maita käsittelevissä uutisissa:

      "Britannia ja Saudi-Arabia ovat sopineet yhteisestä sadan miljoonan punnan avustuspaketista köyhien maiden kehittämiseen. Sopimus on nostattanut Britannian oppositiossa ja avustusjärjestöissä kiukkua ja vastalauseita, sillä Saudi-Arabia on osallisena siviilien pommittamisessa Jemenissä.

      Avustussopimus syntyi Saudi-Arabian kruununprinssi Mohammed bin Salmanin valtiovierailun yhteydessä, kertoo The Guardian -lehti. Hallitus on kuvaillut sopimusta ”pitkän ajan yhteistyöksi” maailman köyhimpien alueiden kehittämisessä ja asuinalueiden parantamisessa.

      Oppositiossa olevan työväenpuolueen edustaja Kate Osamor sanoi, että konservatiivihallituksen tekemä sopimus ”tekee pilaa” Britannian maineesta johtavana maana kansainvälisen avun toimittamisessa.

      Sopimus valkopesee Saudi-Arabian roolin sodassa. Se on kansallinen häpeä.

      Osamorin mukaan sopimuksen allekirjoittaminen on vienyt Britannian sellaisen maan rinnalle, joka on vastuussa yhdestä tämän hetken suurimmasta humanitäärisestä kriisistä. Jemenin asukkaista 8,4 miljoonaa on nälänhädän partaalla."

    • komissaario

      Ainakin 37 ihmistä kuoli ja yli 35 loukkaantui, kun kapinallisten joukkojen ampuma raketti osui vilkkaalle kauppa-alueelle Syyrian pääkaupungissa Damaskoksessa tiistaina.

      Uutistoimistojen tiedot aiheesta perustuvat Syyrian valtiontelevision raportointiin.

      Niiden mukaan raketti osui itäiseen Damaskokseen, lähelle kapinallisten hallitsemaa Itä-Ghoutan aluetta.

      • "Uutistoimistojen tiedot aiheesta perustuvat Syyrian valtiontelevision raportointiin."

        ... joka lienee vähintään yhtä epäuskottavaa, kuin ryssän valtamediat.

        IMHO.


      • molohäpeää_tuntien
        44.Div kirjoitti:

        "Uutistoimistojen tiedot aiheesta perustuvat Syyrian valtiontelevision raportointiin."

        ... joka lienee vähintään yhtä epäuskottavaa, kuin ryssän valtamediat.

        IMHO.

        Ei kannata nojata yhteen lähteeseen.


      • Itä-Ghouta

        Terroristeja tukevat läntiset tiedotusvälineet eivät ole vielä oppineet, etteivät heidän raporttinsa, valheensa tai draamansa johda toivomaansa lopputulokseen. Syyrian armeijan vapausoperaatiot jatkuvat ja Syyrian sotilas vapauttaa paitsi Itä-Ghoutan niin kuin se vapautti Aleppon, niin se vapauttaa KAIKKI terroristien miehittämät alueet Syyriassa.

        ‘They know that we know they are liars, they keep lying’: West's war propaganda on Ghouta crescendos

        by Eva Bartlett
        https://www.rt.com/…/421932-western-media-propaganda-syria…/


      • Itä-Ghouta

        Länsimaiden hallitukset ja niiden alueelliset liittolaiset ovat käyttäneet kymmeniä miljoonia dollareita terroristijoukkojen aseelliseen ja propagannan tukemiseen Syyriassa.Heidän viestinsä tarkoituksena on puhdistaa terroristien kaasuhyökkäykset ja julmuudet siviiliväestöä kohtaan syyttäen kaikesta Syyrian hallituksen joukkoja.Terroristeja tukevat valtamediat kiihottavat voimakkaasti sotilaallista väliintuloa Syyrian presidentti Bashar Assadia vastaan.

        Tunnetuimpia terroristeja tukevia esimerkkejä ovat Yhdysvaltain ja Ison-Britannian hallitusten voimakkaasti rahoittamat " valkoiset kypärät", jotka avoimesti työskentelevät yhdessä Al-Qaidaan sidoksissa olevien terroristien hallitsemilla alueilla.

        Toinen lähdekoodi länsimaisille tiedotusvälineille on Englannissa yhden miehen yhden ylläpitämä "SOHR" , joka on avoimesti terroristien äänitorvi ulkomaailmaan.

        Länsimaiset tiedotusvälineet ovat myös riippuvaisia terroristien itse kuvaamistaan "media-aktiveista" Syyriassa.Mutta nämä ryhmät eivät siedä journalismia. Itse asiassa heidän tiedetään vangitsevan, kiduttavan ja teloittavan välittömästi aktivisteja, humanitaarisia työntekijöitä, toimittajia ja vähemmistöön kuuluvia. Siksi länsimaalaiset toimittajat eivät voi matkustaa kapinallisten hallussa oleville alueille,koska heidät todennäköisesti kidnapataan tai tapetaan.


      • fartsgas
        Itä-Ghouta kirjoitti:

        Länsimaiden hallitukset ja niiden alueelliset liittolaiset ovat käyttäneet kymmeniä miljoonia dollareita terroristijoukkojen aseelliseen ja propagannan tukemiseen Syyriassa.Heidän viestinsä tarkoituksena on puhdistaa terroristien kaasuhyökkäykset ja julmuudet siviiliväestöä kohtaan syyttäen kaikesta Syyrian hallituksen joukkoja.Terroristeja tukevat valtamediat kiihottavat voimakkaasti sotilaallista väliintuloa Syyrian presidentti Bashar Assadia vastaan.

        Tunnetuimpia terroristeja tukevia esimerkkejä ovat Yhdysvaltain ja Ison-Britannian hallitusten voimakkaasti rahoittamat " valkoiset kypärät", jotka avoimesti työskentelevät yhdessä Al-Qaidaan sidoksissa olevien terroristien hallitsemilla alueilla.

        Toinen lähdekoodi länsimaisille tiedotusvälineille on Englannissa yhden miehen yhden ylläpitämä "SOHR" , joka on avoimesti terroristien äänitorvi ulkomaailmaan.

        Länsimaiset tiedotusvälineet ovat myös riippuvaisia terroristien itse kuvaamistaan "media-aktiveista" Syyriassa.Mutta nämä ryhmät eivät siedä journalismia. Itse asiassa heidän tiedetään vangitsevan, kiduttavan ja teloittavan välittömästi aktivisteja, humanitaarisia työntekijöitä, toimittajia ja vähemmistöön kuuluvia. Siksi länsimaalaiset toimittajat eivät voi matkustaa kapinallisten hallussa oleville alueille,koska heidät todennäköisesti kidnapataan tai tapetaan.

        Ketä ovat mystiset kapinalliset, jotka haluavat Syyrian hallintaansa? Mistä syystä samoilla "kapinallisten" alueilla on lähinnä ISISin terroristeja? Joku saattaakin luulla kapinallisten ja ISISin taistelijoiden olevan pitkälti sama asia. Tosin myöhemmin on jouduttu näön vuoksi tuomitsemaan terroristijärjestö, joka on omatoimisesti luotu.

        Mistä syystä Syyrian johtajan tuhoaminen on Yhdysvaltain prioriteettilistalla ykkösenä, vaikka se toisi merkittävästi epävakautta lisää Lähi-Itään? Sisältääkö kysymys vastauksen.

        Venäjän on sanottu pommittaneen siviilikohteita. Tämä on todistettu, mutta kumman vaitonaisia ollaan länsimaiden ampumista siviilikohteista, vaikka näistäkin tihkuu tietoa esiin.


    • huomaaja

      Kapinallisten linja-auto evakuoinnit ovat nopeutuneet Itä-Ghoutassa.

    • Robert David Steele sanoo, että republikaanien puolella on yhtä monta pedofiiliä kuin demokraattien.

      ”Voin kertoa, mitä on Anthony Weinerin kovalevyllä ja mitä videoita on Jeffery Epsteinin kautta. Trumpin perintö voi olla todella suuri, jos hän puhdistaa CIA:n, lopettaa kiristykset ja pistää pedofiilit syytteeseen sekä ottaa uudestaan käyttöön pedofiilien kuolemanrangaistuksen. Pedogate on hänen polkunsa suuruuteen”.

      ”CIA ja Israel ovat Islamilaisen valtion luomisesta vastuussa. ISIS luotiin nimenomaan heikentämään Irania ja horjuttamaan Syyriaa. Se toimi hetken kunnes Putin pönkitti Assadia ja vahvisti Irania. Todellinen syy sekä Chuck Schumerin ja John McCainin että Lindsey Grahamin ja Dianne Feinsteinin venäläisvihamielisyyteen johtuu siitä, että CIA:n operaatio epäonnistui. Israelin tiedustelu on raivoissaan Trumpille ja tekee mitä tahansa pitääkseen Trumpin erossa yhteistyöstä Putinin kanssa. He ymmärtävät, että jos Trump ja Putin työskentelevät yhdessä voittaakseen ISIS-terroristijärjestön, he todella kukistavat CIA:n/Mossadin luomuksen, ja lisäksi Syyria ja Iran kasvavat voimakkaammiksi, mikä on Saudien ja Israelin pelko. Niiden tavoitteena on jakaa Syyria ja lopulta tuhota Iran”.

      • Hyvä minä, niin oikeassa olen ollut.


      • VALTAMEDIA VAIKENEE TÄSTÄKIN - YHDYSVALLAT SOTII AVOIMESTI SYYRIASSA
        Suomalainen valtamedian propagandastinen tendenssi näkyy selvimmin Syyria-uutisoinnissa. Suomalaismedia ei kerro katsojilleen ja lukijoilleen lainkaan, että Yhdysvallat on nyt avoimessa sodassa Syyrian hallitusta vastaan ja on myös tuhonnut satoja venäläisiä samaan syssyyn.
        https://www.youtube.com/watch?v=UDWw-Zjwxaw
        Yhdysvallat päätti tuhota Syyrian vuonna 2008. Tätä suomalainen valtamedia ei ole koskaan kertonut. Kysymys kuuluu Miksei?
        http://yournewswire.com/clinton-email-we-must-destroy-syria-for-israel/
        https://wikileaks.org/clinton-emails/emailid/18328


      • Sipilääkin_tumpelommat
        PureJenkki kirjoitti:

        VALTAMEDIA VAIKENEE TÄSTÄKIN - YHDYSVALLAT SOTII AVOIMESTI SYYRIASSA
        Suomalainen valtamedian propagandastinen tendenssi näkyy selvimmin Syyria-uutisoinnissa. Suomalaismedia ei kerro katsojilleen ja lukijoilleen lainkaan, että Yhdysvallat on nyt avoimessa sodassa Syyrian hallitusta vastaan ja on myös tuhonnut satoja venäläisiä samaan syssyyn.
        https://www.youtube.com/watch?v=UDWw-Zjwxaw
        Yhdysvallat päätti tuhota Syyrian vuonna 2008. Tätä suomalainen valtamedia ei ole koskaan kertonut. Kysymys kuuluu Miksei?
        http://yournewswire.com/clinton-email-we-must-destroy-syria-for-israel/
        https://wikileaks.org/clinton-emails/emailid/18328

        Jenkeillä on mennyt pitkä penni Syyrian sote-uudistukseen.


      • wrgw

        Onko PureJenkki saanut sinut noin suunniltaan, että kun hän kirjoittaa jostain asia, niin hyökkäät vain henkilöön, etkä pysty kumoamaan itse esitettyä asiaa.

        Oletkohan sinä nyt se hyödyllinen inti-illemaani.

        Ulkona on hieno keli, kannattaa lähteä välillä terrieriä ulkoiluttamaan.


      • PureJenkki kirjoitti:

        VALTAMEDIA VAIKENEE TÄSTÄKIN - YHDYSVALLAT SOTII AVOIMESTI SYYRIASSA
        Suomalainen valtamedian propagandastinen tendenssi näkyy selvimmin Syyria-uutisoinnissa. Suomalaismedia ei kerro katsojilleen ja lukijoilleen lainkaan, että Yhdysvallat on nyt avoimessa sodassa Syyrian hallitusta vastaan ja on myös tuhonnut satoja venäläisiä samaan syssyyn.
        https://www.youtube.com/watch?v=UDWw-Zjwxaw
        Yhdysvallat päätti tuhota Syyrian vuonna 2008. Tätä suomalainen valtamedia ei ole koskaan kertonut. Kysymys kuuluu Miksei?
        http://yournewswire.com/clinton-email-we-must-destroy-syria-for-israel/
        https://wikileaks.org/clinton-emails/emailid/18328

        "Suomalaismedia ei kerro katsojilleen ja lukijoilleen lainkaan, että Yhdysvallat on nyt avoimessa sodassa Syyrian hallitusta vastaan ja on myös tuhonnut satoja venäläisiä samaan syssyyn."

        Olihan tästä uutisissa vaikka kuinka paljon: Putinin kokki Prigozhin määräsi venäläiset Wagnerin palkkasoturit tekemään äkillisen yllätyshyökkäyksen USA:n ja Venäjän sopiman aselepolinjan yli valtaamaan öljykentän ja -jalostamon venäläisille oligarkeille sekä iskemään alueella olleeseen kapinallisten tukikohtaan. Siellä vain oli myös amerikkalaisia. USA otti yhteyttä kuumalla linjalla Venäjän armeijaan vaatiakseen joukkoja pysäyttämään hyökkäyksensä, mutta venäläiset pettivätkin omat palkkasoturinsa vastaamalla, ettei kyse ole lainkaan heidän joukoistaan eivätkä he edes tiedä, keitä nuo hyökkääjät ovat, vaan että tuli on vapaa. Ja näin Prigozhinin määrämä nopea ja tehokas isku kääntyikin n.300 venäläisen palkkasoturin nopeaksi ja tehokaaksi kuolemaksi ja haavoittumiseksi. Etkö muista edes sitä, että sinä itsekin kommentoit noita uutisia?


      • toinen_poski

        Kaikkihan me olemme syntiä tehneet.


      • Palstalla ei ole kuin yksi häirikkö ja totta tosiaan puhuu puolestaan 44.Div.


      • Sinulla taitaa olla ns, 'kusi sukassa'?


      • PureJenkki kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla ns, 'kusi sukassa'?

        Ei suinkaan ... mulla maan sattuu olemaan viljalti todistusaineistoa ...
        Joko se sana kompromat aukesi ja samalla ... kuinka se liittyykään sinuun?.
        Vieläkö sulla oli ruutiaseita luvilla?. TIRSK!.


      • PureJenkki kirjoitti:

        Hyvä minä, niin oikeassa olen ollut.

        Ja p*skanmarjat sinä missään oikeassa ole ollut ... IKINÄ, MISSÄÄN!.
        Olet palstan surkea peukkuvahti ja VALTAKUNNANVALEHTELIJA, joka suoltaa järjettömiä p*skamonologejaan tukkimaan palstaa, peilikuvas kanssa pidetyn kriisipalaverin jälkeen. Muita kavereita, kuin peilikuvas, ei sulla hyvin suurella todennäköisyydellä ole.
        Yksikään täysipäinen ihminen ei katsele kaltaistaisi sekopäätä kovin kauaa.
        Sekin vaan on FAK-TA!!!!!!!!!!!!!!!

        IMHO.


    • Tarkoitukseen valjastettiin palkkasoturiarmeija ISIS, jonka historia on ollut jo vuosia julkisuudessa, Yhdysvallat perusti, koulutti ja aseisti sen nimenomaan kaatamaan Assadin ja tuhoamaan Syyrian. Lisäksi Israel ja USA värväsivät Al Qaidan samaan taisteluun.

      • Suomalainen valtamedia on valehdellut vuosikausia siitä kuin Syyriassa hallitusta vastustaa Vapaan Syyrian Armeija. Todellisuudessa siinä on ollut suurimmillaan muutamia kymmeniä miehiä ja jo vuosia sitten, Yhdysvaltojen puolen miljardin dollarin tuesta huolimatta, siinä oli amerikkalaiskenraalin virallisen lausunnon mukaan viidestä kuuteen sotilasta. Tätä suomalainen valtamedia ei ole koskaan kertonut.
        https://www.youtube.com/watch?v=Fwxmjs0TKkI


    • mitähmitä

      Ei puulattian päälle, vaan puupetin päälle...osoittaa että et ole lukenut Iijoki sarjan kirjoja?

      ???

      • Niimpä. ;-)


      • Katsos, kun tämä alkoi esitellä asiantuntijaa Kalle Päätalosta....pitihän peikkoa oikaista.


      • Faktaaon

        Vieläkö pelkäät Iiroa sairaalloisesti?


      • Faktaaon kirjoitti:

        Vieläkö pelkäät Iiroa sairaalloisesti?

        Lyhyesti ... en ole, enkä myöskään tule pelkäämään kaltaistasi vellipercettä, joka ei uhostaan huolimatta saavu sovitulle paikalle. Valeaateliselle nauretaan taustalla ympäri suomen, kun kerroin reaalielämässä nikkaris ja saitin julki.
        Sain paljon positiivista palautetta ... tylsien päivien pelstamisesta. ;-)

        Kuinka se saippuoiden nostelu, siellä kuntosalin pesutiloissa sujuu Kontulan pikku LÄSKIH*MOLTA?. Oletko viimeaikonoina VARASTANUT KUNTOSALIKUVIA netistä avatariksesi?.

        AIVAN VALTAVA TIRSK!.


      • #Väittihän palstan pikku peukkuvahti, että en ole lukenut ainoatakaan Kallio Kallen kirjoittamaa teosta, mutta yllättäen EI KYENNYT SANOMAAN, montako teosta minulla on kirjahyllyssäni. #
        Ei yhtään, tuskin osaat lukea, ollaan nähty olematon kirjoitustaitosi ja tietomäärästäsi ei ole näyttöä ollenkaan.?
        Ja Päätalon elämänkerrasta et tiedä mitään, se tuli heti selväksi.

        Rääpäle ja pelkuri....tekisin sinusta selvää aika nopsaan...että anna vinkki kuten sitä jo pyytelin.
        Vituttaa tuollainen turhake palstalla.


    • Toistoperä_Jankkunen

      Jännä juttu, että meidän medialle on niin vaikeaa kertoa ketä siellä Itä-Ghoutan vapautuksessa kuoli.

      Kerrotaan 1600 siviilin kuolleen, eikä yhtään asemiestä, taistelijaa, terroristia, kapinallista?

      Montako ihmistä yhteensä? Kun media ilmoittaa lähteen on se jotain tällaista "Järjestö", "Lehti"
      Kaiken tämän iljettävyyden takaa paljastuu toinen iljettävyys, se, että toinen halutaan näyttää iljettävänä ja toinen osapuoli empaattisena kärsijänä.

      Ghoutasta paenneiden haastattelu oli varmaan shokki haastattelijalle kun kaupungista pois päässyt pappa alkoi täyteen virteen kehumaan al Assadia.

      • Sehän on sitä, mitä länsi on peitellyt....nimittäin todellisuutta Syyriassa....sitä sen kummemmin enää kannata jauhaa, ihan tarpeeksi esimerkkejä ja toivottavasti Assad saa ohjakset käsiinsä.
        Nyt ovat Täyyip ja Vladimir neuvonpidossa ja kaipa siellä Syyria on esillä, toivottavasti Kurdien asialle myös löytyy ratkaisu, pitäähän heillä olla turvattu elinympäristö.


    • false_flag

      Kaasuilmiö leijailee nyt myös hermomyrkkyjupakan yllä

      • Itä-Ghouta

        Aleppon ja Itä-Ghoutan vapautuminen USA:n ja Persianlahden öljymaiden perustamien ja tukemien terroristien otteesta on Syyrian armeijalle säteilevä voitto ja ankara isku USA:lle ja sen alueellisille liittolaisille,joiden pyrkimyksenä on Syyrian valloittaminen ja jakaminen.
        Terroristit olivat sisällä al-Meedanin kaupunginosassa Damaskoksessa; he hallitsivat suurimmaksi osaksi Homsia ja Hamaa:melkein koko Aleppoa ja Itä-Ghoutaa.
        Missä he ovat nyt? Kuka hallitsee tänään?
        Syyrian armeijan ja liittolaisten loistava voitto Aleppossa ja Itä-Ghoutassa ei olisi ollut mahdollista ilman Syyrian kansan tukea ja ehdotonta luottamusta kuusi vuotta kestäneessä sodassa,jota ohjasivat armeijan komennon vankkumatonta taito ja kyky.
        Edes synkkinä hetkinä kukaan ei epäillyt Syyrian armeijan kykyyn ja taitoon toteuttaa hiellä ja verellä annettu pyhä lupaus: Aleppo ja Itä-Ghouta vapautetaan.
        Voiton aurinko on noussut ja loistaa kirkkaana.


    • Huhtionloma

      Itä-Ghoutan viimeiset kapinalliset tarttuvat viimeiseen oljenkorteen ja koettavat vielä kerran saada sympatiat puolelleen.

      Dokumentissa, jossa kuvattiin syyrialaisia koko sodan ajan, oli se piirre, että he odottivat koko ajan ulkovaltojen apuun tuloa. Se voi johtua siitä, että heidät höynäytettiin kapinoimaan apua lupaamalla.

      Toivottavasti tämä on viimeinen lavastus.

      • epäilijöitä_kaivataan

        "Tynnyripommeja oli yksi tai mahdollisesti kaksi ja niiden epäillään sisältäneen äärimmäisen myrkyllistä sariinia ja mahdollisesti klooria. Joidenkin raporttien mukaan yksi pommi olisi tippunut paikalliseen sairaalaan, jonka yhdessä kerroksessa ihmiset hakivat suojaa viime päivien kiihtyneiltä pommituksilta."

        Tehokasta toimintaa. Itä-Ghoutan kapinalliset kannattaa viedä Salisburyyn tunnistamaan Skripalin myrkkyn olemus.


    • Puolueeton_tarkkailija

      Kun kapinallisten tilanne käy tukalaksi ja epätoivoiseksi, aina tapahtuu kaasuisku. Assadin ei sellaista tarvitse tehdä, hän saa maansa hallintaansa muutenkin, joten kuka hyötyy. Kummallisinta on että kapinallisten taistelijoita ei koskaan kuole iskuissa, vaan aina vain siviilejä.

      Ennakoin eilisessä postauksessa että jossakin kohta posahtaa, tulee uusi provokaatio kun Salisbuyn myrkkyisku uhkää lässähtää. Sieltä on tullut ikävää tietoa, myrkyn alkuperää ei pystytä varmistamaan ja brittien tiedustelutieto on hataralla pohjalla. Valitettavasti ei mennyt sensuurista läpi. Iskut eivät lopu ennenkuin on selvää ketkä näitä järjestelevät, kuka yrittää saada lännen ja Venäjän napit vastakkain.

      • 77775t6u

        "Assadin ei sellaista tarvitse tehdä, hän saa maansa hallintaansa muutenkin,"

        Höpöhöpö. Ilman kaasuiskuja Assad ja venäläiset eivät pysty hallitsemaan Syyriaa. Täytyy olla venäläinen tai muuten mielenvikainen jos kuvittelee että Syyrian kansa hyväksyisi Assadin.

        Saddam käytti myrkkykaasua kansaa vastaan ja niin käyttää Assadkin.


    • 76tiur6

      Syyrian kansa häviää jos hirmuhallitsija Assad pysyy vallassa.

    • tyikr6

      Venäläisillä näyttää olevan omituinen käsitys vapaudesta. Ylpeilevät että Stalin vapautti Euroopan.

      Oikeampaa olisi puhua että Hitler vaihtui Itä-Euroopassa vielä pahempaan diktaattoriin Staliniin..

    • tyjujuju

      Venäläiset käsittää vapauden niin että kansalla on vapaus kannattaa kulloinkin vallassa olevaa diktaattoria.

      Eihän heillä olekaan kokemusta muunlaisesta vapaudesta.

    • vanha_lavastaja

      Kaasukikkaa on yritetty Syyriassa kahdessa paikassa piirityksessä olleiden viimeisenä oljenkortena; Aleppossa ja Ghoutassa.
      Aleppossa se ei onnistunut, eikä Ghoutassakaan.
      Skripalin lavastuksen suivaannuttamana natoporukka koettaa kehittää tästä false flag- tempusta elämää suuremman asian koska tietää, että tämä on viimeinen taisto tällä proxyarmeijalla.

      PS jos siellä on kuollut kasapäin ihmisiä, niin foto ois kiva. nimim. helliin "vapaustaistelijat ovat hyviä perheenisiä"-kuviin kyllästynyt.

      • Itä-Ghouta

        USA:n tukemat Jaish al-Islamia-terroristit yhteistyössä pahamaineisen White Helmets kanssa tekivät kloorikaasuhyökkäyksen Doumassa ja kuvasivat terroristitekonsa syyttäen siitä Syyrian hallitusta siinä toivossa, että länsi tulee puuttumaan sotilaallisesti heidän puolestaan.


    • Lavastettu hyökkäys selitetty Wikipediassa:
      Lavastettu hyökkäys tarkoittaa itse tehtyä operaatiota, jonka tekijäksi lavastetaan jokin vihollinen. Kyseessä voi olla aseellinen hyökkäys, terrori-isku, sabotaasi tai salamurha, mutta myös sanallinen hyökkäys. Tarkoituksena voi olla esimerkiksi saada aikaan vihollisuuksia, hankkia oikeutus tai kansan suosio omalle toiminnalle, tai mustamaalata poliittista vastustajaa.

      Sopii mainiosti myös tämän kaasujutun yhteyteen.

      • Itä-Ghouta

        Kuinka alas he voivat mennä? Terroristien joukossa on sairaita ja kieroituneita mieliä.jotka riemuitsevat hirvittämistä julmuuksista Idlibissä,Itä-Ghoutassa ja Doumassa.Heillä ei ole häpeää, ei ihmisarvoa, ei moraalia,
        He ovat pääosin Al-Qaidan jäseniä, jotka laittavat valkoisen kypärän päähänsä ja toimivat näiden väärien lippujen avulla sodan lisäämiseksi ja saavat emotionaalista ja taloudellista tukea naiiviilta ihmisiltä ympäri maailmaa. He ovat myös saaneet yli 100 miljoonaa dollaria länsimaiten hallituksilta ja kansalaisjärjestöiltä.
        Amerikkalaisten tukeman palkkasoturi/terroristi armeija Al Nusran hallussa olleella Douman alueella tapahtui kaasuhyökkäys ja syyttävä sormi osoitti välittömästi Venäjään ja Syyrian armeijaan. Todellisuudessa puolueetonta vahvistusta myrkkykaasuiskulle ei ole edes saatu ja lähde on terroristien parissa liikkuva " Valkokypärät"= Al- Nusran alajärjestö. Al -Nusra on yhtä kuin Syyrian Al- Qaida, joka on ollut koko sodan ajan Israelin ja USAn aseistama ja huoltama ja saudien rahoittama terrorijärjestö. Al- Nusra eli Al -Qaida on myös se Syyrian sodan osapuoli jonka YK on todennut käyttäneen kloorikaasua siviilejä vastaan pariinkin kertaan.
        Kun Ghouta on nyt vapautettu ja sieltä on löydetty kapinallisten jäljiltä lukuisia kaasunvalmistuslaboratorioita,NATO-hallitukset ja media vaikenevat.


      • itsekin_ihmettelevä
        Itä-Ghouta kirjoitti:

        Kuinka alas he voivat mennä? Terroristien joukossa on sairaita ja kieroituneita mieliä.jotka riemuitsevat hirvittämistä julmuuksista Idlibissä,Itä-Ghoutassa ja Doumassa.Heillä ei ole häpeää, ei ihmisarvoa, ei moraalia,
        He ovat pääosin Al-Qaidan jäseniä, jotka laittavat valkoisen kypärän päähänsä ja toimivat näiden väärien lippujen avulla sodan lisäämiseksi ja saavat emotionaalista ja taloudellista tukea naiiviilta ihmisiltä ympäri maailmaa. He ovat myös saaneet yli 100 miljoonaa dollaria länsimaiten hallituksilta ja kansalaisjärjestöiltä.
        Amerikkalaisten tukeman palkkasoturi/terroristi armeija Al Nusran hallussa olleella Douman alueella tapahtui kaasuhyökkäys ja syyttävä sormi osoitti välittömästi Venäjään ja Syyrian armeijaan. Todellisuudessa puolueetonta vahvistusta myrkkykaasuiskulle ei ole edes saatu ja lähde on terroristien parissa liikkuva " Valkokypärät"= Al- Nusran alajärjestö. Al -Nusra on yhtä kuin Syyrian Al- Qaida, joka on ollut koko sodan ajan Israelin ja USAn aseistama ja huoltama ja saudien rahoittama terrorijärjestö. Al- Nusra eli Al -Qaida on myös se Syyrian sodan osapuoli jonka YK on todennut käyttäneen kloorikaasua siviilejä vastaan pariinkin kertaan.
        Kun Ghouta on nyt vapautettu ja sieltä on löydetty kapinallisten jäljiltä lukuisia kaasunvalmistuslaboratorioita,NATO-hallitukset ja media vaikenevat.

        Yhdysvallat on vähentänyt talousapuaan Valkoiset kypärät tiedotusorganisaatiolle. Vuosilttainen apu on pudonnut 18 miljoonasta dollarista 12:een. you know, hard times.


      • Valtamedia uutisoi käyttäen lähteinään 'valkoisia kypäriä'....juuri tänä aamuna päivälehden uutisointia Syyriasta.


    • sotilaspassendaaleri

      Jos videotodiste helikopterin pudottamasta pommista ja valokuva pommista ovat aitoja, ei taaskaan ole epäilystä että jälleen yksi lukemattomista Assadin kaasuiskuista.

      Ei Assadilla ja Putinilla ole mitään syytä vaihtaa taktiikkaa koska kukaan ei mahda heille mitään vaikka pommittavat sairaalat ja siviilit hengiltä jotta kapina loppuu.

      Taitaa 6 kertaa olla Venäjä käyttänyt veto-oikeutta Assadin suojelemiseksi YK:ssa.

    • Trump_selvittää

      Trump tuomitsi kaasuiskun "kauhistuttava hyökkäyksenä syyttömiä syyrilaisia kohtaan". Hänen mukaansa Yhdysvallat yrittää saada selville oliko iskun takana "Venäjä, Syyria, Iran tai kaikki nämä maat yhdessä".

    • ghuityr

      A-studiossa jälleem kerran Toni Alaranta loisti asiallisuudella, asiantuntemuksella ja asenteettomuudella Syyrian tilannetta koskien. Hyvää kommenttia ns. maltillisten kapinallisten myytistä, siis siitä ettei sellaista oikeastaan ole vaan Usa on tukenut sunnijihadisteja kaiken aikaa.
      Totesi ettei kapinallisissa ole sellaista ryhmittymää, joka voisi viedä Syyrian sotaa edeltäneeseen sekulaariin hallintoon. Järkipuhetta tosiasiat tuntien.

      • ValikoivaKuulo

        Ohjelmassa todettiin myös Syyrian johdon jo aiempi jatkuva valehtelu kaasuaseen käytössä ja tämän kertaisen käytön typeryys!


      • zvdfddf
        ValikoivaKuulo kirjoitti:

        Ohjelmassa todettiin myös Syyrian johdon jo aiempi jatkuva valehtelu kaasuaseen käytössä ja tämän kertaisen käytön typeryys!

        Niin mutta sen kommentoija oli tämä toinen asiantuntija Mikko nevöhööd. Mainitsi 2013 vuoden tapauksesta, jonka jälkeen on ollut kemiallisten aseiden luovutuksia.
        Kaikella todennäköisyydellä tämä isku oli täysi lavastus, johon Jaysh al islam ryhtyi viimeisenä oljen kortenaan. Syyrian hallitus tiedotti tälläisistä suunnitelmista kapinallisten taholta jo eteläisen Irbinin ja Zamalkan taistelujen aikaan.
        Jays al islam valehteli rauhanneuvottelijoille vapauttavansa n. 1000 vangeiksi ottamaansa Syyrian sotilasta ja siviiliä rauhanneuvotteluiden valttinaan, no nyt kun tosipaikka tuli ilmenikin, että vankeja oli vain 200. loput oli tiettävästi murhattu tai nääntynyt vankeuteensa jo aikaa sitten. Eiköhän tuokin kerro Jaysh al-islamin luotettavuudesta.


      • Oliko kaasuiskua ensinkään, onhan aiemmatkin jutut lavastettuja ja uutisointi alueelta perustuu kaiketi 'vaklkoisten kypärien' faktoihin....heillä on tulevaisuus Hollywoodissa.


      • Media on kumman aktiivinen nyt tiedottamisessa, Mosulista ei annettu juurikaan mitään ja muutenkin poliittinen maailma oli aika hiljaa?
        Myös Israelin toimet Gazan rajalla mielenilmaisijoita vastaan on vaiettu....paljonkohan uhreja mahtanee olla?


      • Tuituis
        PureJenkki kirjoitti:

        Oliko kaasuiskua ensinkään, onhan aiemmatkin jutut lavastettuja ja uutisointi alueelta perustuu kaiketi 'vaklkoisten kypärien' faktoihin....heillä on tulevaisuus Hollywoodissa.

        Voi lapsi kulta! Onhan se kuitenkin hienoa kun lapsonen osaa eläytyä satumaailmaan. Suloista.


      • Anonyymi
        PureJenkki kirjoitti:

        Media on kumman aktiivinen nyt tiedottamisessa, Mosulista ei annettu juurikaan mitään ja muutenkin poliittinen maailma oli aika hiljaa?
        Myös Israelin toimet Gazan rajalla mielenilmaisijoita vastaan on vaiettu....paljonkohan uhreja mahtanee olla?

        Media on linjansa valinnut.


    • naiset_rakastavat

      Kaasuprovokaatiota käytettiin äärimmäisessä hädässä, kun antautuminen oli jo käsillä Doumassa.
      Sama Salisburyssä: OPCW vahvistaa hermomyrkyn käytön, muttei sen alkuperää. May ja kumppanit käyttävät vastuuttomasti provokaatioita politiikkansa tekemisessä.

      Nato änkäytyy väkisin Syyriaan.

    • Toole

      Taas se tuli kerran vahvistettua, että aina kun kapinalliset ovat häviöllä ja taisteleminen ei enää kääntäisi tilannetta, tulee kloorikaasuisku, johon natomaiden media tarttuu kuin viimeiseen oljenkorteen.

      Skripal-näytöksen mennessä reisille Britannia oli entistä terhakampana tekemään uudet Blairit of her own.

      • Mitään ei olla opittu....siis valheellisin perusleluin mentiin Irakiin ja valheisiin perustuu nykyiset manööverit...asialla samaisten maiden salaiset palvelut.


      • Luiskis
        PureJenkki kirjoitti:

        Mitään ei olla opittu....siis valheellisin perusleluin mentiin Irakiin ja valheisiin perustuu nykyiset manööverit...asialla samaisten maiden salaiset palvelut.

        Mitä tinä vain täällä leikit? Tule leikkimään muillekin palstoille. Leikitään yhdessä. On kiva kun on ihan oikea oma trolli. Muut lapset on kateellisia. Silitän sen takkuturkkia ja se yrittää näyttää vihaiselta. Mutta ei se ole. Se on kiltti. Tekee juuri niin kuin sen setä Putte sanoo. Lälä läl lää teille muille,


      • kysyn
        Luiskis kirjoitti:

        Mitä tinä vain täällä leikit? Tule leikkimään muillekin palstoille. Leikitään yhdessä. On kiva kun on ihan oikea oma trolli. Muut lapset on kateellisia. Silitän sen takkuturkkia ja se yrittää näyttää vihaiselta. Mutta ei se ole. Se on kiltti. Tekee juuri niin kuin sen setä Putte sanoo. Lälä läl lää teille muille,

        Miten tämä liittyy terroristien kaasuprovokaatioihin?


    • H.M.S.Moilanen

      Eikös se ole luonnollista että jos Setä Samuli on hermostunut, turhautunut ja peloissaan niin silloin pakoputki paukkuu ja pieru haisee tuvassa?

    • X-paroni

      Missä sotiaallinen ja poliittinen tappio USA:lle siellä kaasu ja pieru alkaa haisemaan.

    • Cambridge_analytica

      Kloori on amatöörien ase.

      • Itä-Ghouta

        USA:ssa,Ranskassa ja Israelissa valmistettuja TOW-ja LAW -raketteja, raskaita aseita,23 :n ja 24 mm:n konepistooleja,Grad-raketteja,NATO- ammuksia ja-kranaatinheittimiä,huipputeknisiä laitteita,Shilka-ajoneuvoja,BMP-panssaroituja ajoneuvoja ,enemmän kuin 28 panssarivaunua terroristit luovuttivat ennen lähtöään Itä- Qalamounista Damaskoksen maaseudulla.

        -> Video | https://youtu.be/pxvapTdfhQE


      • ikävä_paljastus
        Itä-Ghouta kirjoitti:

        USA:ssa,Ranskassa ja Israelissa valmistettuja TOW-ja LAW -raketteja, raskaita aseita,23 :n ja 24 mm:n konepistooleja,Grad-raketteja,NATO- ammuksia ja-kranaatinheittimiä,huipputeknisiä laitteita,Shilka-ajoneuvoja,BMP-panssaroituja ajoneuvoja ,enemmän kuin 28 panssarivaunua terroristit luovuttivat ennen lähtöään Itä- Qalamounista Damaskoksen maaseudulla.

        -> Video | https://youtu.be/pxvapTdfhQE

        Noiden Ranskassa valmistettujen aseiden takiako Macron ryhtyi uhittelemaan Syyrialle?


    • Anonyymi

      ISIS on lännen palkkasoturiarmeija.

      • "ISIS on lännen palkkasoturiarmeija."

        USA tuhosi enemmän ISIS-järjestöä kuin Venäjä.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "ISIS on lännen palkkasoturiarmeija."

        USA tuhosi enemmän ISIS-järjestöä kuin Venäjä.

        Kerropa molo, miten Isis syntyi, olisiko se voitu estää fiksummalla politiikalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa molo, miten Isis syntyi, olisiko se voitu estää fiksummalla politiikalla?

        "Kerropa molo, miten Isis syntyi, olisiko se voitu estää fiksummalla politiikalla?"

        Esim. jos USA ei olisi hyökännyt laittomasti Irakiin, niin ISIS:tä ei todennäköisesti olisi koskaan syntynyt.


    • Anonyymi

      Trump oli oikeassa kun ei aloittanut laajamittaista sotaa.

      • Anonyymi

        Miksi Putte aloitti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Putte aloitti?

        Venäjä ei edelleenkään näytä sotivan missään. Jenkki urpot sotivat joka paikassa. Kutsumattomina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Venäjä ei edelleenkään näytä sotivan missään. Jenkki urpot sotivat joka paikassa. Kutsumattomina.

        "Venäjä ei edelleenkään näytä sotivan missään. Jenkki urpot sotivat joka paikassa. Kutsumattomina."

        Eipä tuo Ukrainakaan kutsunut Venäjää sotimaan aluelleen. Tuli silti.


      • Anonyymi
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Venäjä ei edelleenkään näytä sotivan missään. Jenkki urpot sotivat joka paikassa. Kutsumattomina."

        Eipä tuo Ukrainakaan kutsunut Venäjää sotimaan aluelleen. Tuli silti.

        #Eipä tuo Ukrainakaan kutsunut Venäjää sotimaan aluelleen. Tuli silti.#
        Siellä on sisällissota, joka nyt toivottavasti saadaan rauhoittumaan.
        Venäjän vapaaehtoiset voisivat poistua maasta, armeija siellä ei ollut koko aikana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Eipä tuo Ukrainakaan kutsunut Venäjää sotimaan aluelleen. Tuli silti.#
        Siellä on sisällissota, joka nyt toivottavasti saadaan rauhoittumaan.
        Venäjän vapaaehtoiset voisivat poistua maasta, armeija siellä ei ollut koko aikana.

        "Siellä on sisällissota,"

        Ukrainassa ei ole sisällissotaa, vaan Ukraina käy puolustustaistelua Venäjän hyökkäys- ja valloitussotaa vastaan.

        " joka nyt toivottavasti saadaan rauhoittumaan."

        Sota ei ole rauhoittumassa, koska Putin edelleen haluaa sodan Ukrainaan eikä ole vetämässä Venäjän armijan joukkoja sieltä.

        "Venäjän vapaaehtoiset voisivat poistua maasta, armeija siellä ei ollut koko aikana."

        ETYJ:n mukaankin Venäjän armeija sotii Ukrainassa. Ukrainassa on n.4000 Venäjän armeijan sotilasta sotimassa ja johtamassa ja rahoittamassa ja aseistamassa Venäjän palkkasotureita ja vapaaehtoisia sekä paikallisia ns. kapinallisia.


    • Anonyymi

      Totuus on natosodan ensimmäinen uhri.

    Ketjusta on poistettu 82 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1179
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      927
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      783
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      57
      706
    Aihe